עמוד הבית > חדשים בספריה > אם המושבות – ליעד שוהם

library_em_hamoshavotהוצאה: כנרת

הבחירות המוניציפאליות השנה עומדות להיות קטלניות . כאשר אישה הרה מגיעה לתחנת המשטרה בפתח תקווה וטוענת שבעלה, עיתונאי חוקר, נעדר, ענת נחמיאס מחליטה להסתער על התיק למורת רוחם של מפקדיה, שמאמינים כי זו סתם מריבה משפחתית שהסתבכה, שהרי בעיר שלהם אנשים לא נעלמים כך סתם.

ענת חשה שזו ההזדמנות שלה לשבור את השגרה המשמימה שנשבתה בה מאז עברה לגור ולעבוד באם המושבות. לכאורה, החיים שלה רק השתפרו: היא עומדת להינשא לגבר שמעריץ אותה, להפוך את אמא שלה למאושרת ולקבל העלאה בדרגה, אבל למעשה היא הולכת ונחנקת. היא מתגעגעת לעיר הגדולה, ונמאס לה מפשעים קטנים .אך כאשר מתגלה גופת גבר בפרדס ולצידה אקדח, ענת מתחילה להבין שעלתה על סיפור גדול ואפל, ששולח את שורשיו לחצרות מקובלים ולמועדונים אופנתיים, ללשכת ראש העיר ואפילו לביתה שלה.

כדי למצוא את דרכה בסבך התככים היא נאלצת להיעזר בעדו דולב, יועץ פוליטי ציני ושנון, שעושה לה את המוות אבל גם גורם לה לחוש חיה. ענת נאבקת במשיכתה העזה לעדו, באדישות המשטרה, בפיתויי השורה, ובעיקר בעצמה .ענת ועדו נמצאים במירוץ נגד הזמן. יחד הם יגלו את האמת שנחה מתחת לרחובות המנומנמים, את מאבקי השליטה האכזריים שמסתתרים בפרוורים המטופחים, ואת השחיתות הגואה שזורמת בעורקי העיר השלווה למראית עין.

באם המושבות מציע ליעד שהם עלילה נפתלת, אקטואלית ורבת תהפוכות, שבמרכזה – משפחות טובות ומשפחות פשע, חולשות אנוש ובגידות גורליות.

בקצב ובכישרון חודר שהם אל לב הבורגנות הישראלית השבעה והשקטה, וחושף את מה שחבוי בה.