עמוד הבית > חדשים בספריה > תל אביב נואר – אדגר קרת

200X300

תל-אביב נואר הוא אוסף הסיפורים הישראלי הראשון בסדרה העולמית ערי הנואר קבצי סיפורים קצרים על ערים שונות בעולם.

הוא יראה אור יחד עם המהדורה האנגלית, קובץ הסיפורים הראשון בסדרה שראה אור ב-2004 היה ברוקלין נואר, מאז ראו אור יותר משישים קבצי סיפורים קצרים בכל העולם (ניו-יורק, טוקיו, לונדון, פריז, מיאמי ועוד…)

כל אחד מהקבצים רואה אור בשפת המקור ובאנגלית ונערך ע"י סופר ומוערך מהעיר שהיא נושא הקובץ, את הקובץ על תל אביב ערכו אתגר קרת ואסף גברון.

הספר תל אביב נואר יוצא במקביל גם בארה"ב (במסגרת עטורת הפרסים והשבחים של הוצאת Akashic), ולצדו (לא במקרה) יוצא ספר נוסף בסדרה: טהרן נואר.

לפי עורכי הסדרה הם בחרו את תל אביב, ולא את ירושלים – בירת ישראל, מתוך חשיבה שתל-אביב היא הבירה התרבותית של ישראל וביתם של מטיב הסופרים הישראלים. אך ירושלים נואר נמצא בתהליכי עבודה מתקדמים, ויראה אור בהוצאת כנרת-זמורה במהלך השנה הבאה.

כל הסיפורים בקובץ הם סיפורים מז'אנר הנואר: סיפורי מתח, אימה, בלשים, עולם תחתון וכדומה מהצד האפל והמסתורי של תל-אביב של מטה.

את הסיפורים בקובץ תל-אביב נואר כתבו במיוחד: אתגר קרת, אסף גברון, גדי טאוב, מתן חרמוני, לביא תדהר (מתורגם מאנגלית), דקלה קידר, גון בן-ארי, אנטוניו אונגר (מתורגם מספרדית), סיליה בקנג (מתורגם מאנגלית), שמעון אדף, ג'וליה פרמנטו, יואב כ"ץ, אלכס אפשטיין וגיא עד.

אחד ואחת מהם ניגש לז'אנר הנואר מכיוון אחר, כל הסיפורים חדשים ורואים אור לראשונה בקובץ זה שמציג את תל אביב כפי שלא נראתה מעולם.

על הספר: דמות בשם "המוות" שותה כוסית אחרונה בבר בכיכר רבין לפני פיגוע חבלני; סיור מאורגן של אתרי פשע מיתולוגיים, מפלורנטין ועד שדרות נורדאו, הופך בעצמו לקטלני; שותף בכיר בחברת הייטק נעלם בדיזנגוף סנטר וחלקי גופה מתחילים לצוץ ברחבי המבנה; פליט אפריקאי במפגש מפתיע וגורלי עם קופאית סופרמרקט בעלת כוונות טובות;משולש אהבה מסוכן בין עורך דין ביבים, נערת ליווי ומאפיונר רוסי; דמות מסתורית סוחטת ידוענים

בעזרת תוכנה אשר עוקבת אחריהם דרך המחשבים האישיים שלהם…

תל אביב היא עיר תוססת ובטוחה, רוב הזמן, עבור רוב תושביה. אבל הסיפורים בקובץ הזה מספרים מה קורה בשאר הזמן, לשאר האנשים: תל אביב נואר מציג ארבעה עשר סיפורים חדשים מאת יוצרים שונים המכונסים כולם סביב העיר תל אביב– כל אחד מהם חוקר את צדה האפל של שכונה או אזור שונים בעיר.

תל-אביב נואר, אוסף סיפורים תל אביבים קצרים חדשים בעריכת אתגר קרת ואסף גברון, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 254 עמודים.