תוכנית הלימודים בספרות הינה תוכנית בין-תחומית ומטרתה ליצור זיקה מתמשכת בין תוכניות הלימודים בספרות ובין תחומי דעת אחרים כגון: היסטוריה, פוליטיקה, מקרא, לשון, אומנות הקולנוע, ועוד…

דוגמא: כשם שהשירה והציור דומים זה לזה בהיותם אמנויות מחקות, היוצרות דימויים של המציאות הממשית [ספר המדינה, אפלטון, חלק עשירי, שורה 605א], כך לא ניתן לנתק את כתיבת היצירות הספרותיות מן התהליכים ההיסטוריים שהתרחשו בסמוך לזמן כתיבתן; ראיות:

  • פסל מרשים מן המאה הראשונה לפני הספירה, שנחשף בחפירות ברומא בשנת 1506, שימש כנקודת מוצא לחיבורו של לסינג.
  • "האימפרסיוניזם" הינה תנועה בציור הצרפתי שקמה בשנות השישים של המאה ה-19, וכללה את אדגר דגה, קלוד מונה, אוגוסט רנואר ועוד. כך נמצא שם מקביל במוסיקה לסגנון הלחנה, שבו מתאר המלחין סצינה באורח שאינו דרמטי. ביטוי לכך קיים גם בספרות. האימפרסיוניזם, כאשר היצירה מבטאת את התרשמותו האישית של הסופר, מצב הרוח, הלוך המחשבה.

לא ניתן לנתק את אשר התרחש בזמנים שונים מן הכתיבה של היוצרים השונים ולכן ספרות היא בראש ובראשונה אמנות של זמן. לאור דברים אלו, הכוונה היא ללמד את התלמידים ספרות ולהצביע על זמן כתיבת היצירות ועל המתרחש בתקופה בה נכתבו.

שעורי הספרות מועברים באמצעות לוחות החכמים, מצגות וכל מה שניתן להשתמש בו מן המדיה המתוקשבת על מנת לעזור לתלמידים  להבין טוב יותר את היצירה ומשמעותה, מעבר למלים.

מזה שנתיים נערך בבית הספר מפגש "בוקר משוררים" במסגרתו ארבעה סופרים מוזמנים למפגש עם התלמידים בו הם קוראים משיריהם ומשוחחים עם התלמידים. כמו כן, נערכת סדנא של כתיבת יצירתית.

במסגרת מגמת ספרות מורחב, התלמידים יוצאים לסיורים, הצגות ומופעים הקשורים לנושאים הנלמדים כגון: סיור בנווה צדק, ביקור במוזאון הציורים של נחום גוטמן, ביקורים בהצגות ועוד…