הורים ותלמידים יקרים,

שמחה לשתף אתכם בעוד שבוע עם מגוון פעילויות בשכבות השונות ובתחומי הדעת השונים:

  • ביום ראשון, ה- 2.1, התקיים מפגש של תלמידי י"ב עם חיילים בוגרי בית הספר. המפגש התקיים בהמשך ליום חיילות אליו יצאו התלמידים בתחילת חודש ינואר. למפגש  ביום ראשון, הגיעו 23 חיילים וחיילות, שקיימו שיחה בלתי אמצעית, במסגרת כיתתית ואינטימית עם התלמידים על משמעות השירות הצבאי שלהם, לשם הגברת המוטיבציה ל"שירות משמעותי".
    כמחצית מהחיילים הם בוגרי בית הספר, וכמחצית צוערים בקרוס קצינים (אותם הביא נועם הלל, בוגר בעצמו(
    חייבת להודות שהיו אלו שעות מרגשות במיוחד עבורי, בהן פגשתי את בוגרי בית הספר, תלמידים שחינכתי לפני מספר שנים, אשר הגיעו אלינו עם געגועים כנים והרבה הכרת תודה על כל פועלינו למענם. חייבת להודות לרן רשף רכז השכבה על הקשר היפה שהוא ממשיך לשמור עם תלמידינו, בזכות קשר זה, זכינו במפגש חשוב ומרגש. הלוואי ונוכל להמשיך פעילות זו גם בשנים הבאות ולהופכה למסורת בתיכון חדש.
  • בימים ראשון , שני, שלישי, ה- 2.2-4.2, יצאו תלמידי המבל"ל לגדנ"ע. תלמידי המבלל יצאו לשלושה ימי גדנ"ע בבסיס צלמון שבצפון הרחוק. הם חוו את החוויה הצבאית  ע"י סדנאות פעילות שכללו: שיעורי העשרה במורשת קרב, תרגילי ת"ס, שדאות וערכים. חזרו  עם ידע חדש שרכשו, מרוצים מאוד, עייפים לא פחות  ומגובשים. הורים יקרים, הנכם מוזמנים לעודד את תלמידיכם, הלומדים בכיתות ט'- י"ב להצטרף לפעילות המבל"ל –(מכללה לביטחון לאומי), פרטים ניתן לקבל באתר בית הספר.
  • ביום שני, ה- 3.2, יצאו תלמידי העתודה מדעית טכנולוגית בחט"ב, לתחנת החשמל ותחנת הנייר בחדרה.
    התלמידים החלו את היום בנסיעה לתחנת הכוח אורות רבין בחדרה, צפו בסרטון על פעילותה של חברת החשמל, קיבלו הסברים על פעולותיה של החברה למניעת זיהום ככל שניתן. כמו כן, נסעו התלמידים
    למקום פריקת הפחם, 2 ק"מ בתוך הים.
    בהמשך סיירו התלמידים במפעל לנייר בחדרה ,קיבלו הסבר ששולב עם משחק על חשיבות המיחזור , ושמעו  הרצאה בנושא ייצור הנייר, מתי החל והיכן. כמו כן, צפו התלמידים בסרט על פעולת המיחזור במפעל ועל חשיבות הנושא, ראו את המכונה לייצור נייר ואף ייצרו נייר בעצמם.
  • בימים שני ושלישי ה – 3.2, 4.2, התקיימו בקרים לחשיפת מקצועות הבחירה לתלמידים העולים לכתה י"א. במסגרת המפגש  שמעו ממני התלמידים הרצאה על מבנה תעודת הבגרות, מבנה הלימודים בכתה י"א ומקצועות הבחירה בשנת הלימודים הבאה. כמו כן, התלמידים קבלו מיני שיעור במקצועות בחירה חדשים בהם יוכלו לבחור בשנה הבאה, כמו: ספרות מורחב, פילוסופיה, תנ"ך מורחב ותושב"ע.

היום היה יום מוצלח וחשוב המאפשר לתלמידים בחירה מושכלת. בהמשך יתקיימו מפגשים אישיים עם כל תלמיד לבחירת המקצועות לשנת הלימודים הבאה.

  • ביום שלישי ורביעי, ה- 5.2, 6.2, יצאו תלמידי שכבה ט', לבית ווהלין. במהלך היום, השתתפו התלמידים בסדנאות שעסקו במושגי יסוד בנושא השואה, בחינוך המחודש של העם הגרמני ובחסידי אומות עולם, את היום חתמו התלמידים בשמיעת עדות מפי ניצול שואה.

רכזת השכבה, יעל אדלשטיין, מארגנת הפעילות, הגדירה את היום כמשמעותי ולא פשוט עבור תלמידינו, וסיכמה את דבריה במילים הבאות:
"קשה לתאר את השקט הרועם כל- כך בו שקעו הילדים כשיצאנו מהמקום.
שקט של הבנה, הכרה והערכה גדולה לכל אחד ואחת מאותם ניצולים שעשו את דרכם וסייעו בבניית הארץ הזו למרות התלאות שבדרך."

  • ביום ה', ה- 7.2, יצאו תלמידי י"ב 1 לפעילות במסגרת מדרשת אדם. התלמידים נפגשו עם תלמידים בדואים מבית הספר אורט אל-הוואשלה בנגב. המפגש התקיים במסגרת תכנית לחינוך נגד גזענות המתקיימת בבית הספר בחסות 'מדרשת אדם'. תלמידי יב' 1 עם מספר תלמידי מגמת ערבית ומספר תלמידים אורחים מביה"ס רמז בבני-ברק יצאו לסיור בכפר הבדואי קאצר א-סר הסמוך לדימונה ולמפגש עם תלמידי בית הספר אורט אל הוואשלה. כהכנה לסיור עברו התלמידים סדנה של מספר מפגשים שעסקו ב'אחרות', ביחס לאחר ובסיבות לו; למדו על גזענות, על התופעה וסיבותיה  ולמדו על הציבור הבדואי בארץ – על ההיסטוריה והתרבות שלו, על הסוגיה הבוערת של אדמותיו ועל תכנית פראוור.   המפגש עם התלמידים הבדואים היה מפגש מוצלח ומרגש.  התלמידים התחברו באופן מיידי וללא מחיצות באמצעות פעילויות להיכרות ושיחות מפגש אינטימיות. בנוסף לפעילויות להיכרות, שמעו התלמידים הרצאה על יום ההולדת של הנביא מוחמד המצויין בתקופה זו, ולאחר מכן השתתפו כולם בנטיעות משותפות במסגרת נטיעות ט"ו בשבט שנחוג לאחרונה. כמו כן שמעו התלמידים הרצאה בנושא תכנית פראוור מפי  פעיל בדואי שהסביר הסיבות להתנגדותם לתכנית.  בסיום, עמדו התלמידים מקרוב על חלק מהבעיות המעסיקות את הציבור הבדואי, כשסיירו בכפר קצר א-סר – כפר מוכר מזה אחת-עשרה שנה, שעדיין לא חובר לרשת החשמל והמים. הסיור היה מוצלח מאד, מעשיר ומרגש ואיפשר היכרות קרובה עם ציבור שמאפייניו, צרכיו ובעיותיו לא מצויות ברגיל במרכז התודעה. האירוח היה למופת, התלמידים נהנו ממאכלים אפייניים למטבח הבדואי והתנהגו בצורה מופתית, מכובדת ומכבדת. לקראת סוף מרץ  יתקיים ביקור גומלין של תלמידי אורט אל-הוואשלה בבית ספרנו. בזמן הקרוב נציג באתר ובחוצות בית-הספר חלק מהתמונות הרבות שצולמו במפגש.
  • ביום ה', ה- 7.2, השתתפו תלמידינו בשיעור מסונכרן עם נשיא המדינה, מר שמעון פרס. נשיא המדינה התארח במשרדי סיסקו והעביר שיעור אזרחות לכ-300 כיתות ברחבי הארץ. מביקור קצר שערכתי בכיתות בזמן השיעור, שמחתי לראות תלמידים קשובים ומרותקים לדבריו של מר פרס. הילדים עצמם, דיווחו שהיה שונה, ומעניין במיוחד.
  • ביום ו', ה- 8.2, יצאו כ- 20 תלמידי י"ב, לפעילות התנדבות לכבוד יום המשפחה בבית ספר תקומה. פעילות זו, היא הפעילות השנייה של שכבה י"ב עם בית הספר תקומה במסגרת התנדבותית שיוזמים ומארגנים התלמידים עם יעל בבני, אחראית קשרי הקהילה בבית הספר. הפעילות נפתחה בטקס שהכינו תלמידי תקומה בנושא יום המשפחה, אח"כ פעלו ההורים, הילדים ותלמידי י"ב בתחנות. התחנה שלנו הייתה ציור כפות ידיים בצבעי גואש על אל – בד לבן. כל ילד וחניך טבלו את הידיים בצלוחית עם גואש ואח"כ הטביעו חותמם על האל- בד.
    כמו כן, הבנים שלנו הפגינו כוח רב במשיכת חבל, משחקי כדורעף וכדורגל משותפים.

מכיוון שהוריהם של  ילדים לא מעטים בבית הספר תקומה לא יכלו להגיע מסיבות אלו ואחרות, הנוכחות שלנו הייתה חשובה ומרגשת במיוחד. ילדים הרגישו שמישהו מבוגר בא בשבילם, בא להיות איתם.
היה מקסים ומרגש.

השבוע מצפה לנו ביקור של "צוות עיר" כ- 20 בעלי תפקידים בעירייה ובמשרד החינוך מגיעים לשמוע על חדשנות בתיכון חדש. שיהיה לכולנו בהצלחה.

שבוע טוב, לימור.