עמוד הבית > חדשים בספריה > המושיע – יו נסבו

ההוצאה: בבלlibrary_saver

הימים של אמצע ינואר באוסלו הם הכי קרים בשנה. אלו גם הם הימים האחרונים בתפקיד של ביארנה מולר, הבוס של הארי הולה וההשגחה העליונה שלו במשטרה.

בסופם של ימים כאלה, כל מה שהארי הולה, הבלש הכי טוב ביחידה, אבל גם השוטר הכי בעייתי והכי שיכור בנורווגיה, היה רוצה זה לחזור הביתה למקינטה המשומשת ול-dvd ששמר לערבים כאלה בדיוק, "הכל אודות חווה", יצירת המופת של מנקייביץ', ולקוות שזה מה שיעזור לו לשכוח את רקל ולהוציא אותה מהראש שלו.

במקום זה, הוא בוחר להסתובב בנמל המכולות. לו היה מתמצא יותר בכלבים, היה אולי יודע שיש רק סוג אחד של כלבים שאף פעם לא נוהם, לא כשהוא מפוחד ולא כשהוא תוקף: כלב זכר מגזע מֶצנֶר שחור.

ב-16 בינואר, היום הכי הקר בשנה, באמצע הרחוב, כמאתיים אנשים מתגודדים בחצי מעגל סביב תזמורת קטנה של צבא הישע במופע לרגל חג המולד. למשמע קול נפץ, כמה מהם מסבים את ראשיהם ומביטים בגבר במעיל הגשם. באקדח שלו.

ולאחר מכן בחייל צבא הישע שחור נפער בשולי הכומתה שלו, בדיוק מתחת לאות י', ושצונח עכשיו לאחור בזרועות מתנופפות, כמו בובת תצוגה.

הפעם לוקחת החקירה את הארי הולה מתחתיות אוסלו של שנות האלפיים אל הפינות האפלות ביותר של מלחמת האזרחים ביוגוסלביה ואל זוועות המצור בווקובר ב-1991.

ביקורות מחו"ל
"ב'המושיע' נסבו נוגע בפסגה." Times
"ספר מבריק כקודמיו." Evening Standard
"רק לעתים נדירות מצליח רומן מתח בכל כך הרבה מובנים." Kirkus
"עלילה מהודקת ומרתקת שאינה מאפשרת להניח את הספר מהיד." The Globe & Mail

המושיע" הוא הספר הרביעי של יו נסבו על הארי הולה הרואה אור בעברית בהוצאת בבל, קדמו לו אדום החזהנמסיסכוכב השטן.

סדרת המותחנים רבי המכר על הבלש הארי הולה תורגמה ליותר מארבעים שפות והפכה את הסופר הנורבגי יליד 1960 יו נסבו (Jo Nesbo) לכוכב העל של ספרות המתח האירופית ולמלך החדש של ספרות הבלש הסקנדינבית לאחר מותו של סטיג לרסון מחבר הטרילוגיה "מילניום".

נסבו משלב בכתיבתו אבחנות פסיכולוגיות חדות, תחקירים מעמיקים ומפורטים, מבט ביקורתי וערני על המציאות הפוליטית, החברתית והגלובלית, ויכולת יוצאת דופן לתזמר עלילות בנויות לתלפיות – מתוחכמות, מלאות פרטים, מותחות ורבות תהפוכות.

נסבו הוא גם מחברה של סדרת ספרי ילדים מצליחה ועטורת פרסים, ומנהיג וסולן של להקת הרוק הנורבגית די דרה (Di Dere).