עמוד הבית > חדשים בספריה > הסוד טמון באנשים – מורטון ל. מנדל

ההוצאה: ידיעות ספרים.library_secret

מורטון ל. מנדל, מבכירי אנשי העסקים והמנהיגים החברתיים בארצות הברית, נמנה עם גדולי הפילנתרופים היהודים. כמה מאות דולרים שהצליח לגייס בתחילת דרכו יחד עם שני אחיו כדי לפתוח עסק של ברגים ואומים, נעשו במרוצת הזמן לכמה מיליארדי דולרים. חלק נכבד מההון מוקדש זה שנים רבות למאמץ לפתח עוד ועוד אפשרויות לחנך ולחדש, לתקן ולשקם, לשפר וליזום, להתמקצע וליצור.
יכולתו להגשים את חלומותיו בהצלחה כה מרשימה נכרכת באמונתו העמוקה בכוחם של אנשים מצוינים ובשאיפתו לסייע להם למצות את מיטבם. ביכולתו של אדם מצוין אחד – הוא אומר – לשנות את העולם. את שאיפתו זו הוא מתרגם לעשייה ולמעורבות נמרצת.

פעילותו החברתית משתרעת על פני תחומים רבים: החל בשיפור ההשכלה הגבוהה ובחיזוק מדעי הרוח בארצות הברית ובישראל וכלה בשיקום שכונות ובחידוש המרקם העירוני. מנדל הוא פעיל מרכזי וותיק במערכות הארגוניות של יהדות ארצות הברית, עושה רבות לחיזוק הקהילות היהודיות בתפוצות ומחויב לאיתנותה של מדינת ישראל ולשגשוגה. בין השאר יזם את הקמת "מכון מנדל למנהיגות" בירושלים והוא מממן ומלווה מקרוב את פעילותו כל השנים. הוא עומד בראש תאגיד "פארקווד" ומשמש יו"ר "קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל" העוסקת בחידוש פני החינוך היהודי, בהכשרת מנהיגות חינוכית, חברתית וציבורית ותומכת במוסדות חינוך ותרבות.
בספר זה מגולל מנדל, בעשור העשירי לחייו, את קורות מסע המנהיגות הכלכלית-חברתית שעשה ומעלה את דמויותיהם של מורי הדרך שפגש. הוא חולק עם קוראיו את השיעורים שלמד מתוך עשייתו ואת הכללים שעיצבו את אישיותו ואת מפעליו. בתוך כך הוא מספר על המשמעות העשירה שמצא בכל אלה. זהו סיפורו של יהודי בעל לב חכם, נדיב ורב-השראה, המבקש להוסיף אור לחיינו.