טכנולוגיות התקשורת ופריסתן עברו תהליכים משמעותיים כל-כך, יש שיגידו מהפכניים,מאז נוצקו אמצעי התקשורת בישראל: העיתונות, הטלוויזיה, הקולנוע והרדיו.
הפריצה של טכנולוגיות תקשורת דיגיטליות היא רק בת עשור (הפס הרחב ברשת האינטרנט, הדור השלישי בסלולרי,) , אבל כבר עכשיו ברור כי היו אלו שנים ששינו (ועוד ישנו) בצורה משמעותית את האופן שבו אנו צורכים תקשורת ומתמודדים עמה, את האופן שבו אנו בונים רשתות חברתיות ומתחזקים אותן. בהקשר המקומי, אנו עדים כיום לשיעורי חדירה מהגבוהים בעולם של האינטרנט המהיר ( 85% מהאוכלוסייה) ,הסלולרי בכלל, וסלולרי בדורות מתקדמים בפרט.
כורח המציאות מהווה שינוי דרמטי בסביבת התקשורת העכשווית של התלמידים (ושל המורים). התלמידים הצעירים ערים לחידושים טכנולוגיים, הם אינם משתמשים רק בתקשורת, אלא חיים בתוכה ובאמצעותה. במגמת תקשורת וקולנוע מותאמת הסביבה הלימודית לשינויים הדרמטיים, והשיעורים מתקיימים בכיתות אייפדים, חדרי מחשבים, חדרי עריכה לקולנוע וכיתות מתוקשבות.
לצד הלימודים העיוניים בפרקים הרלוונטיים: חדשות, חופש הביטוי, הסרטון הוויראלי, האינטרנט, יוטיוב ועוד, מתנסים התלמידים ביצירת סרטונים מגוונים בעזרת סמארטפונים ואייפדים (תלמידי תקשורת) ומצלמות קולנוע וחדרי עריכה משוכללים (תלמידי קולנוע).
במהלך השנה מתקיימים ימי תקשורת וקולנוע שבהם משתתפים התלמידים בסדנאות עם אנשי מקצוע מהתעשייה: בימאים, עורכים, עיתונאים, כתבי שטח, צלמים, כוכבי אינטרנט ועוד. אחת לשנה יוצאים התלמידים לשני ימי שיא – 24 שעות של סדנאות, מפגשים והקרנת סרטים, המופקים על ידי המגמה במושב נורדייה (ליד נתניה).