ביקור בכנסת ישראל, סיור בנמל אשדוד, בית מדרש ונטיעות לכבוד ראש השנה לאילנות, אלו רק חלק קטן מהפעילויות הרבות והמגוונות שהתרחשו החודש
[showhide type="post" more_text="למידע מפורט על הפעילויות" less_text="להסתרת המידע המפורט"]
ביום רביעי ה- 1.1, התקיימה הרצאה בנושא הזדקנות העור לתלמידי העתודה המדעית בשכבות י', י"א, י"ב. הרצאה זו היא חלק מפרויקט שבית הספר המקיים עם האגודה למלחמה בסרטן. במסגרת הפרויקט יפגשו התלמידים עם חוקרים מהשורה הראשונה של מחלת הסרטן, ישמעו הרצאות בבית הספר ויבקרו במחלקת מחקר מחלת הסרטן באוניברסיטת תל אביב ובבית החולים איכלוב. תלמידים מכיתה י' שימצאו ראויים, יבחרו לעבוד עם אחד החוקרים במהלך השנתיים הבאות ולהגיש עבודת גמר בתחום המחקר.
ביום רביעי ה- 1.1, התקיים ערב לפתיחת עונת הרובוטיקה תשע"ד. פרויקט הרובוטיקה, מיסודו של ארגון first, ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח, שייעודו עידוד בני נוער לעסוק במדע וטכנולוגיה. השנה, נשתתף בפעם הרביעית בפרויקט רובוטיקה: קבוצה של תלמידים משכבות י'-י"ב ופרחי רובוטיקה מכיתות ז'-ט' יתמודדו עם אתגר הקמה ומיתוג של קבוצה, גיוס משאבים, הגדרת אסטרטגיה, תכנון, בניה ותכנות הרובוט, תוך שמירה על חוקים ולוחות זמנים המוכתבים מראש לכל הקבוצות. .
ביום שישי ה- 10.1, התקיימו סדנאות מגדר בשכבה ט'. את הסדנאות העבירה חברה בשם: "מכנה משותף", ומטרתן הייתה להעלות את השיח המגדרי לקראת בחירת מקצוע הבחירה בכיתה י'.
בימים ראשון עד חמישי ה- 12.1-17.1, יצאו תלמידי הערבית י' ו י"א לגדנ"ע מזרחנים. התלמידים נסעו לגבעת חביבה למספר ימים – י' ארבעה ימים, י"א יומיים. במסגרת הגדנ"ע הם עברו מסדרים, הרצאות וסדנאות בהדרכת חיילים מחיל המודיעין.
ביום ראשון ה- 12.1,יצאו תלמידי י"ב גאוגרפיה לסיור בשפד"ן. התלמידים ערכו סיור במקום וצפו בסרט, כמו כן, בקרו התלמידים בתחנת הכוח באשקלון למדו כיצד מיצרים חשמל תרמי מקיטור. עלו על גשר המוליך לאונייה הפורקת פחם וערכו תצפית על אשקלון ועזה.
ביום שני ה- 13.1, יצאו תלמידי י' גאוגרפיה לסיור בנמל אשדוד. כמו כן, במסגרת לימודיהם על איכות הסביבה, הם סיירו בפארק אריאל שרון.
ביום ג' ה- 14.1, יצאו תלמידי המבל"ל ומנהיגות הנוער לביקור בכנסת. התלמידים נסעו לכבוד יום הולדתה ה- 65 של הכנסת שחל בט"ו בשבט . הפגישה כללה מפגש עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ששוחח עימם יחד עם עוד שלושה צעירים שעלו ארצה על זהות יהודית וישראלית. בהמשך, צפו התלמידים בקטע משחק מתוך דילמת "השילומים מגרמניה " שהמחיש את הפער בין תפיסת העולם של בן גוריון לזו של בגין. לסיכום היום פגשו התלמידים שני חברי כנסת עולים שסיפרו על תהליך קליטתם. מדבריהם יכלו התלמידים ללמוד גם על הבדלי הקליטה בין עולה מאתיופיה לעולה מארה"ב.
ביום חמישי ה- 17.1, התקיים בית מדרש לשכבה ח' בסימן טו בשבט.
ביום חמישי ה- 17.1, יצאו 10 תלמידים נבחרים מפורום המצטיינים לטקס חלוקת פרסי וולף במוזאון תל אביב. מידי שנה ניתנים במסגרת פרסי וולף, ארבעה פרסים בתחום המדעים ופרס בתחום האומנות לאנשי מדע ולאמנים עבור תרומה ייחודית "למען האנושות ולמען יחסי ידידות בין העמים". פרס וולף נחשב לשני בחשיבותו בעולם אחרי פרס נובל.
ביום חמישי ה- 17.1, התקיים המפגש הראשון עם תלמידי בית הספר תקומה במסגרת פרויקט ההתנדבות המתקיים זו השנה הרביעית. בפרויקט מתנדבים כ- 50 תלמידים משכבה י"ב, המתווים יחד עם יעל בבני המלווה אותם, את תוכנית המפגשים עם התלמידים מתקומה. לפני כשבועיים, נפגשו תלמידי תיכון חדש, עם צוות מבית הספר תקומה, כדי ללמוד על בית הספר ועל אוכלוסיית התלמידים הלומדת בו. במפגש הראשון שיתקיים ביום חמישי, תלמידי י"ב ארחו את תלמידי תקומה כאן בבית הספר, שרו איתם שירי טו- בשבט, הכינו איתם "איש תפוז" מפירות יבשים ושתלו איתם שתילים ב"גינת החלומות".
ביום שלישי ה- 15.1, יצאו תלמידי כיתה ז' למפגש ראשון במסגרת תוכנית ה- PBL – למידה באמצעות פרויקטים. הרעיון המרכזי העומד מאחורי תוכנית זו, הינו לימוד פרק אחד מהנושאים בתוכנית הלימודים באמצעות פרויקט. את הפרויקטים השונים מתכננים ויוזמים התלמידים במטרה ליצור למידה יצירתית וסקרנית המערבת את התלמיד ומאפשרת לו, להוביל את תהליך הלמידה למקומות המרתקים אותו. במהלך הפרויקט התלמידים מתעדים את התהליך ובסופו עליהם להציג את התוצרים.
ביום שני ה- 20.1, יצאו כל תלמידי מגמת התאטרון לצפייה בהצגה בתאטרון הבימה. תלמידי ז', ח', צפו במחזמר- “גבירתי הנאווה”, שכלל צרוף של טקסט שנון, עלילה סוחפת ומוסיקה העשויה לתפארת. תלמידי ט'- י"ב, צפו ב"ארץ חדשה", הצגת תאטרון המכילה בתוכה את הפחדים, התקוות, הזיכרונות וההתמודדות האישית והציבורית שלנו עם גל הפליטים שהגיע לארץ בשנים האחרונות.
בימים שני ושלישי, ה- 20.1-21.1, התקיים סמינר תקשורת בנורדייה. אליו יצאו כ- 100 תלמידי המגמה. הסמינר כלל מפגש עם אנשי תקשורת, שחקנים, סדנאות משחק מול טלוויזיה, סדנאות פרסום ועוד.
ביום רביעי, ה- 22.1, התקיים סמינר עמיתים לתלמידים נבחרים משכבה ח'. כ- 16 תלמידים אשר נבחרו בבחירות דמוקרטיות בכיתות ונמצאו ראויים על ידי המחנכות יצאו לסמינר עמיתים בנושא מניעת התנהגויות בסיכון, כמו: עישון אלכוהול וסמים.
התלמידים עברו סדנאות והרצאות מטעם שפ"י, לאחר הסמינר הם יעבירו את התכנים בכיתות בליווי רחל יועצת שכבה ח'.
ביום רביעי ה- 22.1, התקיים יום המחנך לכל באי בית הספר. יום המחנך, התקיים מתוך מטרה להוקיר ולהביע הערכה למחנכים למורים ולעובדים על עשייתם במהלך כל השנה. מעבר לצוות החינוכי והעובדים שזכו להרצאה מרגשת ומרתקת מפי אלה גולן, לארוחת בוקר בחדר המורים, ולמכתבי תודה מן התלמידים, זכו כל התלמידים להרצאות מרתקות ומעשירות מהורים ומרצי חוץ, ויצאו גם הם נשכרים מיום מרתק ומפרה זה.
ביום שישי ה- 24.1, התקיים יום דיבייט לתלמידי ט' ו י"א. היום הינו פרי יוזמתם של תלמידות י"א שמזה חודשיים עובדות עם תלמידי ט בדיבייט. במהלך היום התקיימה תחרות דיבייט עם שופטת חיצונית מקבוצת דיבייט אנגלית מאוניברסיטת תל-אביב.
ביום ראשון ה- 26.1, יצאו תלמידי שכבה ט' לנאות קדומים במסגרת לימודי התנ"ך.
התלמידים עברו מספר סדנאות חווייתיות:
דוד כרועה וכמנהיג- תחרות קבוצתית בהנהגת עדר צאן במעבר מכשולים
הכנת ארוחה תנכית – הכנת לביבות, אשישות, קלי וגבינה על פי מתכונים מהמקורות
דוד יודע לנגן- תחרות צוותית בחיבור מנגינה קצרה בעזרת כלי נגינה והכנת חליל מקראי.
ביום ראשון ה- 26.1, צפו תלמידי שכבה י', בהצגה "משקה משקר".
המופע שעסק בתופעת שתית אלכוהול בקרב בני נוער, הציג בפני התלמידים, באמצעות שחקן, קטעי מונולוג דרמטיים של דמויות שונות הקשורות לתופעת שתיית אלכוהול (נער המשתכר בטיול, נער הגדל בבית ללא גבולות, רופא וכו'…) . במהלך ההצגה, סיפקה המרצה (רות גנאל) מידע רלוונטי וכלים להתמודדות .תלמידי י' דנו בתופעה בשיעורי חינוך שקדמו למופע ויסכמו את המופע בשיעורי החינוך הקרובים.
בימים שלישי ורביעי ה- 28.1, וה- 29.1 השתתפו תלמידי שכבה י' בסדנת עזרה ראשונה. הקורס המכשיר תלמידים בעזרה ראשונה, נתן על ידי המרכז לרפואת חירום. ראוי לציין את התנהגותם המצוינת של תלמידי השכבה, שאין ספק שהפיקו מידע רב ערך מן הקורס.
ביום רביעי ה- 29.1, התקיים בית מדרש בשכבה י'. בית המדרש התקיים בסימן יום המשפחה וסיום המחצית הראשונה. הערב נשא את הכותרת "הורים, ילדים ולימודים" נפתח בסקר מקוון שנועד לבחון הבדלי גישות בין הורים וילדים בנוגע ללימודים ולחלוקת התעודות. לאחר מכן נלמדה הסוגיה התלמודית אודות "תקנת יהושע בן גמלא" – מעין חוק חינוך חובה מירושלים של המאה ה-1 לספירה, לימוד שעורר שאלות לגבי נחיצותו של בית הספר וההשפעה שיש לקיומו של מוסד בית הספר על האחריות ההורית. לאחר מכן עברו ההורים והילדים ללימוד בחברותות של מדרש אודות תחילת לימודיו של ר' אליעזר בן הורקונוס. הלימוד העלה דיון מרתק בשאלות הנוגעות ליחסי הורים וילדים, פערי רצונות ומקומה של הלמידה בחוויה המשפחתית. הערב נחתם ב"תעודות" אשר הכינו ההורים לילדיהם כביטוי להערכה שלהם בשלל תחומים שאינם נמדדים בתעודות הרגילות. למחרת מסרו המחנכים "תעודות" אלו לתלמידים, לצד התעודות הרגילות.
[/showhide]
יום רביעי
יום ראשון
יום שני
יום שלישי
יום רביעי
יום חמישי
יום שישי
יום ראשון
יום שני
יום שלישי
יום רביעי
יום חמישי
יום שישי
יום ראשון
יום שני
יום שלישי
יום רביעי
יום שישי
יום ראשון
יום שני
יום שלישי
יום רביעי
יום חמישי