לימודי מדעי המחשב בחטיבת הביניים חושפים את התלמידים והתלמידות לתהליכי פתרון בעיות החל מניתוח בעיות ועד למימוש פתרונן באמצעות תוכנת מחשב.

תלמידי ותלמידות חטיבת הביניים ילמדו ליהנות מהעיסוק במדעי המחשב, באופן מושכל ולהצליח לפתור בעיות אלגוריתמיות על-ידי תוכניות מחשב. התוכנית מעניקה לתלמידים ולתלמידות כרטיס כניסה לעולם הטכנולוגיה והסייבר של המאה ה- 21, מעודדת אותם לעבודה בקבוצות, לחקור טכנולוגיות מתקדמות (כגון: גרפיקה).

למימוש עקרונות האלגוריתמיקה והתכנות בתוכנית נעשה שימוש בשפת Python.

תוכנית הלימודים, נשענת על צורת הכתיבה האינטואיטיבית בשפה, בכדי לפתח אצל התלמידים והתלמידות תחושת מסוגלות למידה עצמית גבוהה במדעי המחשב.

התוכנית נעזרת במבנה השפה, בכדי לתרגל חשיבה מסדר גבוה ולפתח יכולות למידה עצמית. ייחודיות השפה מעודדת יצירתיות, למידה בקבוצה והעצמה כיתתית מחד ואחריות אישית ויכולות חקר מאידך.

התוכנית כוללת מספר מודולים:

בכיתה ז׳ – מבוא לאלגוריתמיקה באמצעות שפת פייתון – חלק א'

השפה מאפשרת תכנות בגישה פרוצדורלית ומונחת עצמים. צורת כתיבה השפה קלה ללימוד הן בכיתה והן בחקר עצמי. השפה קלה לקריאה אלגוריתמית. השפה מוגדרת באוניברסיטאות מובילות בעולם כשפת הפיתוח הראשונה בקורסי מבוא למדעי המחשב. השפה נחשבת הכרחית בעולם הסייבר והיא אומצה על -ידי הקהילה המדעית לביצוע מגוון רחב של חישובים (כגון בתחומי הבינה המלאכותית).

בכיתה ח' – מבוא לאלגוריתמיקה באמצעות שפת פייתון – חלק ב'

התלמידים והתלמידות יתמודדו בפתרון בעיות אלגוריתמיות באמצעות שפת פייתון על-ידי תוכניות מחשב בהתאם לפוטנציאל של כל תלמיד ותלמידה.

בכיתה ט' – מבוא לאלגוריתמיקה באמצעות שפת פייתון – חלק ג'

העמקה נוספת בפתרון בעיות אלגוריתמיות באמצעות שפת פייתון על-ידי תוכניות מחשב בהתאם לפוטנציאל של כל תלמיד ותלמידה.

התוכנית מעניקה לתלמידים ולתלמידות כרטיס כניסה לעולם הטכנולוגיה והסייבר של המאה ה-21, מעודדת אותם לעבודה בקבוצות, לחקור טכנולוגיות מתקדמות (כגון הצפנה).