הנהיגה היא מטלה, המתרחשת במספר רב של סביבות: חברתית, חוקית, חושית, תפקודית, פסיכולוגית, פיזיולוגית ומכנית טכנולוגית.
ההוראה שואפת לשלב את הסביבות הללו ולהפוך אותן לתכנים נלמדים, היוצרים מצד אחד, "דיון דידקטי משותף" בין המרכיבים הקוגניטיביים ומהצד השני, מנטרלים גורמי הגבלה אמוציונאליים.
מטרות התכנית
- פיתוח חשיבה רציונלית כבסיס לקבלת החלטות נכונות בהתנהגות תעבורתית
- פיתוח היכולת לנטרל גורמים המגבילים רגשית בנהיגה
- הקניית ידע רלוונטי לנוסע ברכב כדי שישתתף בתהליך קבלת החלטות.
ההוראה מתמקדת בלמידה פעילה היוצרת דינמיקה בין הלומדים והתמודדות לוגית במצבי תעבורה שונים.
נושאים לדוגמה:
שפה ותקשורת בתעבורה,
הדרך והסביבה,
התאמת מהירות,
עייפות בנהיגה,
שליטה ברכב,
הכנה למבחן רישוי ועוד.
בסיום הסמסטר התלמידים נבחנים בבחינת התיאוריה מטעם משרד הרישוי ובאחריותו.