מודל המעורבות החברתית בתיכון חדש קשור קשר הדוק לתוכנית החברתית-ערכית של ביה"ס,
לכישורים של התלמידים.ות ולבחירות האישיות שלהם.ן,
והוא מושתת על לימוד מעמיק לאורך שנות החטיבה והתיכון.
כל זאת לצד עידוד בלתי פוסק ליזמוּת חברתית של התלמידים, מתן תשתיות,
משאבים ומרחב פעולה רחב על-מנת לקדמה, וכן עיבוד התהליך וטיפוחה של חשיבה רפלקטיבית.
המודל שבנינו מגלם בתוכו את כל דרישותיה של התוכנית התלת-שנתית (י'-י"ב)
"להתפתחות אישית ומעורבות חברתית" של משרד החינוך,
ומטרתו לעצב בהדרגה בוגר.ת עצמאי.ת, אחראי.ת, יוזם.ת, בעל.ת חשיבה ביקורתית,
אכפתי.ת, בעל.ת מודעות ורגישות חברתית, הרואה במעורבות החברתית ערך ודרך חיים.
התוכנית מכוונת להעצמת הלומדים.ות, והיא מסייעת להם.ן בהתפתחותם.ן האישית
ובבניית זהותם.ן החברתית והתרבותית, ומטרתה לקדם תחושת ערך עצמי, שייכות ומחויבות לקהילה, לחברה ולמדינה.
במהלך התכנית על התלמידים.ות לבצע 90 שעות מעורבות חברתית אישית ו 60- שעות מעורבות חברתית קבוצתית
ולכתוב רפלקציה על פעילותם.ן למען החברה.
אנו שואפים שתלמידנו ותלמידותנו יבצעו 180 שעות מעורבות חברתית אישית במהלך שלוש השנים
( 60 שעות אישיות בכל אחת מהשנים י'-י"ב), יכתבו רפלקציות ויזכו להצטיינות חברתית בתעודת הבגרות.
במסגרת ההתנסות הקבוצתית תלמידי.ות שכבת י"א בוחרים.ות נושא בו הם.ן רוצים.ות להעמיק.
הם.ן לומדים.ות וחוקרים.ות את הנושא ומתכננים.ות מיזם, אותו הם.ן רוצים.ות להפיק.
בסוף שנת י"א נבחרים המיזמים שיצאו לפועל.
מיזמים אלו מבוצעים על ידי התלמידים.ות בכיתה י"ב במסגרת שעות המעורבות החברתית הקבוצתית.
עמידה בכל דרישות התוכנית מהווה תנאי סף לקבלת תעודת בגרות.
רינת בוסקילה, רכזת המעורבות החברתית של ביה"ס