הורים ותלמידים יקרים,
השבוע התפרסמה הכתבה הבאה:

newspaper_16.3

אמנם, מציינים אותנו כאחד מהתיכונים המבוקשים בעיר, אך אני חייבת לציין שהכתבה מצביעה על שטחיות וחוסר מקצועיות מאכזבים.
כדי לדבר על בית הספר המבוקש ביותר יש להתייחס למספר פרמטרים:
1. העירייה חלקה את בתי הספר למרחבי חינוך, לכל בית ספר תיכון מנותבים מספר בתי ספר יסודיים.
אנו בין בתי הספר היחידים אליהם מופנים רק שני בתי ספר יסודיים – אהבת ציון וארן. לעומת זאת:
ליידי דיוויס, 4 בתי ספר מזינים- נעמי שמר, מגן, דוד ילין אלחריזי.
עירוני י"ד, 4 בתי ספר מזינים – צהלה, רמת החייל, משה שרת וישגב
עירוני ד' – 3 בתי ספר מזינים – בבלי, אילון ואוסישקין.
גימנסיה, 3 בתי ספר מזינים – היובל, גרץ, תל נורדאו.
אליאנס, 3 בתי ספר – אילנות, ארזים ניצנים.
באתר של עיריית תל אביב ניתן למצוא את הרשימה במלואה.
האם ניתן בכלל לקיים השוואה ולדבר על בית הספר המבוקש ביותר?

2. אחוז התלמידים שנרשם לבית הספר מבתי הספר המזינים.
באהבת ציון ובארן שני בתי הספר המזינים אותנו, לומדים היום, בשכבה ו', כ- 170 תלמידים, כ- 90% בחרו להגיע אלינו, כמו כן, נוספו אלינו מספר תלמידים מצומצם, (העירייה מאפשרת למספר תלמידים מוגבל מאוד להגיע לבית ספר שאינו במרחב הלימוד שנקבע). נשאלת השאלה מהו אחוז התלמידים שהגיע לבתי הספר התיכוניים מתוך בתי הספר המזינים ?
3. אחוז התלמידים שנוסף לכלל תלמידי בית הספר.
יש הבדל בין תוספת של 190 תלמידים לבית ספר עם 1200 תלמידים (16%), ל- 160 תלמידים לבית ספר עם 1600 תלמידים (10%).
4. אחוז התלמידים שנרשם לבית הספר ביחס לאחוז שנרשם בשנה שעברה.
לא מקצועי להתייחס למספר התלמידים שנרשם לבית הספר לשנת הלימודים תשע"ה, ביחס למספר שנרשם בשנה שעברה, תשע"ד. יש להתייחס לאחוז התלמידים שנרשם אלינו לשנה הבאה מתוך בתי הספר המזינים לעומת האחוז בשנה שעברה. (אנו שומרים על אותו אחוז נרשמים מבתי הספר המזינים).

אנו כמובן גאים בהישגינו לאור העובדה שאחוז התלמידים באהבת ציון וארן אשר נרשם לבית הספר עומד על 90%. מכיוון שמספר התלמידים הכללי הלומד בשכבה ו' בארן ואהבת ציון עומד על כ- 170 תלמידים, חששנו מאוד שבעקבות החלטת חלק מהם לפנות לבתי ספר אחרים, נאלץ לפתוח רק ארבע כיתות, אני שמחה לבשר לכם שנרשמו לבית הספר 190 תלמידים. בשנה הבאה יהיו חמש כיתות ז' וזו בהחלט המגמה עליה אנו רוצים לשמור.

ולעניין אחר,
בית הספר משתתף בתחרת כרזות במסגרת מדעי החברה.
הכרזה של בית ספרנו הגיעה לשלב הגמר בתחרות הכרזות הארצית (נבחרו כ- 7 כרזות מתוך 300) . תודה גדולה וכל הכבוד ליונית טוהר ולתלמידי המגמה שהכינו את הכרזה: יצחקוב ליאור, פריזר יובל, ורדי קארין וזולדן יואל. אודה לכולכם על כניסתכם לקישור המצורף להלן והצבעתכם בעד הכרזה שלנו – סמנו את מספר חמש : "הכל תלוי בך שמור על איכות הסביבה"   ( ציור של אדם מושך חבל עליו תלויות תמונות)

עדכון:
ביום א', ה- 10.3, התקיימה הרצאה מטעם "אור ירוק" לתלמידי כיתות ז'. המרצה, גלי שחר, סיפרה לתלמידים את סיפורה האישי הנוגע ללב: לפני כ-13 שנה בדרכה לנתב"ג לצאת לשליחות לקנדה, נהג שהיה עבריין סידרתי ונסע ומהירות מופרזת פגע בעוצמה במכוניתם. ביתה התינוקת בת ה-11 חודשים נהרגה במקום. במסגרת לימודי התקשורת/טלוויזיה, בחרו שלושה מתלמידי י"ב :מאיה גמבוים, קארין גפן ואופק כרמל להפיק סרט על המרצה, גלי שחר, אשת הייטק בכירה בחברת אמדוקס, המקדישה את מרבית זמנה ומרצה לקידום המודעות לנושא "זהירות בדרכים", לפעילות התנדבותית בעמותת "אור ירוק" ולחינוך הילדים ובני הנוער למודעות ולהתנהגות זהירה בכביש. תודה לתלמידי התקשורת שבחרו לעשות סרט בנושא ולהביא את הדברים לידיעת כל באי בית הספר. בהמשך השנה, נשלח אליכם קישור לצפייה בסרט שהופק.
ביום ב', ה- 11.3, יצאו תלמידי המבל"ל לסיור בקו התפר. התלמידים צפו בגדרות המקיפות את היישובים הערבים אשר מסביב לירושלים – עוטף ירושלים, שמעו הסברים על הבעייתיות של חיים השזורים אלה באלה מפיו של תת ניצב גדעון מור שידע להבהיר בחכמה את הנקודות השנויות במחלוקת.
ביום ג', ה- 11.3, יצאו תלמיד פורום המצטיינים לתל השומר. התלמידים ביקרו במכון לחקר המוח בניהולה של פרופסור מיכל בארי בתל השומר, ערכו סיור בבית החיות, במעבדות ובחדר ה-MRI כל אלה סייעו בהמחשת התהליך הארוך ורב-הפנים הדרוש לכל התקדמות, צעד אחר צעד, בתחום המחקר אותו מוביל מרכז זה. הביקור עורר השראה בהיבטים רבים: במצוינות המדעית המאפיינת את מרכז המחקר עליה למדו בזכות הרצאתה של פרופ' בארי, בשאפתנות, ביצירתיות, במולטי דיסציפלינריות המאפיינות את תחומי המחקרים המתנהלים במרכז, ובמצוינות האישית והמקצועית המאפיינת את חוקרי המכון עמם שוחחו.
ביום ג', ה- 11.3, התקיים יום המעשים הטובים. במקור, יום זה תוכנן להיות יום עמוס בפעילויות התנדבות אליהן הייתה התארגנות רבה והערכות מקדימה כבר מספר חודשים. בעקבות הגשם, שבסופו של דבר לא ירד, הפעילות המרכזית שכללה יום מעשים טובים לילדים חולי סרטן בשיתוף עמותת חיים, נדחתה ליום חמישי ה- 3.4, יום היציאה לחופשת הפסח. ובכל זאת קיימנו לא מעט מעשים טובים גם במועד זה:
שכבת ז' ארחה פלוגת חיילים ממג"ב. כ- 100 חיילים הגיעו לביה"ס והתחלקו בין כיתות ז' השונות לפעילות שכללה חידון לפורים, בית מדרש בנושא 'שמחה ונתינה', ארוחת צהרים שגייסו התלמידים מתרומות של הורים ובעלי עסקים וחלוקת משלוחי מנות לחיילים.
נמכרו כ- 300 משלוח מנות שנתרמו מ"עלית" והכסף הועבר כתרומה ל"אילן".
כל חדר המורים והעובדים נרתם לטובת תרומה כספית לאיריס, מנקה בבית הספר, שבתה התגייסה לצה"ל.
מסיבת פורים אורגנה ע"י תלמידי י"א 7 לתלמידי בית הספר "תקומה". (ראו בהמשך)
ביום ד', ה- 12.3, התקיים בבית הספר קרנבל פורים. על אף הגשם, זכינו כולנו לחגיגה אמתית, שכללה: תחפושות מפתיעות ויצירתיות, מתנפחים, משחקי שולחן, משחקים וירטואלים, דוכני מזון, הופעה של " נצ'י נץ" (הורים, תרגישו בנוח, רק התלמידים יודעים מי הוא) וסדנא חווייתית לתלמידי ז', ח'. תודה לכל מי שלקח חלק בהפקת האירוע. תודה גדולה למועצת התלמידים על כל העובדה לקראת פורים ובמהלך היום עצמו: הקישוט, הפרסום, התכנון, ההפתעות הקטנות שקדמו את פנינו, הצילומים לתחרות התחפושת, ועוד… כולנו הרגשנו היטב, במנהיגות נוער יוזמת ומובילה ששיתפה פעולה יחד עם כל גורמי בית הספר למען הצלחת היום. תודה לתלמידי י"ב שקישטו את בית הספר ערב קודם עד השעות הקטנות של כולנו ויצרו עבורנו, תחושה של מסיבת פורים אמיתית.
ביום ה', ה- 12.3, השתתפו תלמידי שכבה ח', בסדנאות דלת פתוחה. המפגש, הינו מפגש ראשון מתוך שלושה המועבר ע"י "דלת פתוחה", רשת ארצית של מרכזי מידע, ייעוץ וטיפול לנוער, צעירים והוריהם בנושאים השונים של גיל ההתבגרות, זוגיות, אהבה, מניעת אלימות על רקע מיני והתנהגות מינית בריאה ואחראית. מטרת המפגשים הינה לחקור וללמוד את עצמי: גוף ורגש, באמצעות תכנים מגוונים כמו: שינויים גופניים בגיל ההתבגרות והכרות עם איברי הרבייה, סטראוטיפים מיניים (מגדריים), גבולות אישיים/ מרחב אישי, פורנוגרפיה ככלי לא מציאותי להבנת זוגיות ויחסי מין. כמובן שכל מדריכה התאימה את התכנים לפי הצורך של הקבוצה.
ביום ה', ה- 13.3, יצאו תלמידי י', לסיור באיכילוב במסגרת העתודה מדעית, פרויקט האגודה למלחמה בסרטן. דר' תמי רובניק, מנהלת מעבדות חקר הסרטן באיכילוב, ארגנה עבור תלמידינו ביקור מרתק במהלכו ביקרו חלקם במכון קרינה – רדיותרפיה, שבו שמעו הרצאה בנושאי קרינה כאמצעי ריפוי של סוגי סרטן שונים מפי מנהל המכון וזכו לצפות במכשור חדיש ומתקדם של בית החולים. חלק אחר מהתלמידים ביקר במעבדות של דר' תמי רובניק ושמע הרצאות על שיטה לריבוי מקטע DNA- על הרצת DNA בג'ל ועל תאים סרטניים במיקרוסקופ. השיא היה בהרצאה על צנתור, שבו הוצגו אמצעי הצנתור על ידי הרופא המנתח והוקרן סרטון המציג ביצוע צנתור. התלמידים היו מרותקים גילו עניין ושאלו שאלות, אין ספק שהסיור תרם לחיזוק הבחירה שלהם במקצועות המדעים.
ביום ו', ה- 12.3, ארגנו תלמידי י"א 7 מסיבת פורים לתלמידי תקומה. הפעילות של כתה י"א 7 יחד עם המחנכת טליה אורגנה ביוזמתה של דנה תומר. חייבת להודות שזו הייתה אחת הפעילויות המרגשות ביותר בהן לקחתי חלק. בפעילות השתתפו 27 תלמידי י"א 7, שהכינו את האירוע במהלך שלושת החודשים האחרונים. התלמידים דאגו לדוכני מזון, משחקים, הפעלות, פרסים, מוסיקה ריקודים והופעות – לא היה פרט אחד שלא חשבו עליו. הצטרפו אליהם ביום שישי גם כ- 10 תלמידים משכבה י"ב. התמונה המרגשת של תלמידינו רוקדים ושרים עם תלמידי תקומה, היא תמונה שאנצור בליבי. אין ספק כי אירוע זה, הינו מאותם האירועים עליהם ניתן לומר שלתת זה בעצם לקבל. תודה לתלמידי י"א7 על היום הנפלא, תודה כמובן גם לתלמידי י"ב שהגיעו לסייע.

ולסיום,
השבוע אנו מתחילים את פרויקט הנמל: מדבור במיזם שלנו עם העיר תל אביב, ליצירת למידה מבוססת מקום, או אם תרצו : "סיור וירטואלי בנמל יפו" : במסגרת המיצג, נציג או שניים מכל תחום דעת, יתכננו יחד עם תלמידים, פעילות עבור תחנה בנמל יפו כך שתהיה רלוונטית לתוכנית הלימודים.
מפאת קוצר הזמן (עלינו להציג את היוזמה ב- 6.4), יגיע ביום ג', בשעה 14:00 נציג מטעם העירייה, האחראי על התכנון והתכנות, להיפגש אתנו, להסביר על הפרויקט ולצאת אתנו לנמל לראות וללמוד על התחנות. אשמח אם תלמידים יפנו למורים המקצועיים ויבקשו לקחת חלק במיזם, כל תחומי העת משתתפים.

שבוע טוב, לימור.