"התאטרון, מראשיתו ועד ימינו אלה, תכליתו היתה ועודנה לשמש אספקלריה [מראה] לטבע האדם. להראות לתום את תארו, לנבל את פרצופו ולדור ולתקופה את צורתם -כהווייתם"
[המלט-שקספיר מערכה ג', תמונה ב']

מגמת התאטרון מבקשת לפתוח חלון לעולם קסום של אמנות התאטרון ולתת כלים לתלמידי המגמה ליצור ולאהוב את כל מקצועות אמנות הבמה.

אם תרצו…
להיות שחקן?
אולי מבקר תאטרון?
אולי במאי?
מחזאי?
מעצב/ת תפאורה?
תלבושות?
מעצב/ת תאורה?
ואולי מפיק/ה?
או סתם "צופה אידיאלי" שאוהב תאטרון
מקומך במגמת התאטרון של תיכון חדש !!

פחד קהל?-אל תפחד מהפחד!! מגמת התאטרון תיתן לך את הכלים להתגבר על הפחד ולעמוד בפני קהל.

אז למה תאטרון?

  • מגמת התאטרון תחשוף אותך לכל האמנויות: ציור, פיסול, מוסיקה, מחול, ועוד-כי הכל קשור ומחובר לתאטרון
  • במגמת התאטרון תלמד לקבל ולאהוב את עצמך כי אתה יחיד ומיוחד ואין עוד אחד כמוך בכל העולם
  • מגמת תאטרון תכשיר אותך לדעת להשתלב בחיים [ועל הבמה]- כי ההוויה של המגמה היא של-"תן וקח"
  • במגמת התאטרון תמיד תמצא חברים. המגמה ידועה כמקום שידוך שבה צמחו האהבות הגדולות של המאה ה-20. לא מעט זוגות התחתנו כתוצאה מ"החיים ביחד "במגמה…..
  • סופוקלס,אריסטו,אפלטון,סוקראטס,קאמי,ניטשה,יונסקו,ברכט,שקספיר,מולייר,סטניסלבסקי,חנוך לוין- כל אלה לא היו ב"אח הגדול, ולא ב"מרוץ למליון" כי הם היו ענקי רוח.
    במגמת התאטרון תחשפו ותלמדו עליהם ועל יצירותיהם.

תאטרון בחטיבת הביניים:

מקצוע התאטרון נלמד בחטיבת הביניים במסגרת שעתיים שבועיות.

נושאי הלימוד העיקריים:
כיתה ז'-”חלון לחלום"- כל מי שחולם לעסוק בתאטרון זוהי שנה שבה אנו פותחים "חלון" לאמנות התאטרון [בעיקר מעשי] וצפייה ב-2-3 הצגות בתאטרון הרפרטוארי

בכיתה ח'- שלב המיון הראשוני. אלה שמתקבלים, עוסקים במפגש ראשוני עם טקסט -מונולוג ודיאלוג

כיתה ט'-הכנה למגמה-זוהי שנה שבה לומדים דרך המחזה "חפץ" את תהליך העבודה על סצנות והבאתם לביצוע על הבמה בסוף השנה.

תאטרון בחטיבה העליונה:

הלימודים במגמה הם ברמה של 5 יחידות לימוד המורכבים מחלק עיוני וחלק מעשי המשולבים ומשלימים זה את זה.

נושאי הלימוד העיקריים:
כיתה י' -שנה א ' של המגמה לבגרות. לומדים לעומק את "שפת הבמה", ניתוח מחזות, עבודה על דיאלוג מונולוג מהקלסיקה היונית ו/או שקספיר. במהלך השנה התלמידים צופים ב-5 הצגות.

כיתה י"א-העמקה והרחבה של הפרק העיוני, השתתפות בהפקה מרכזית ובחינת בגרות ב"דיאלוגים מונולוגים". צפייה ב-5 הצגות.

כיתה י"ב- השנה שהתלמידים נדרשים להביא לידי ביטוי את כל מה שנלמד. זוהי שנה שהתלמידים בוחרים מחזה, מפיקים ,מביימים ומשחקים-באופן עצמאי.
בסוף השנה מתקיימת בחינת בגרות עיונית.

אז אם את/ה מיוחד/ת מקומכם איתנו במגמת התאטרון

מגמה קטנה ומטריפה….

 


סדנת תאורה כיתה י' בשיעור וסדרת תאורה עם מעצבת התאורה מירב סדלינסקי לכיתות יא'-יב

סדנת תאורה מגמת תיאטרון

בינואר 2016, במסגרת שיעורי המגמה של כיתה י' הועבר שיעור על תפקידי התאורה בתאטרון. התלמידים הביאו דוגמאות מרהיבות ליצירת אוירה ורגש בתאטרון. בנוסף, התקיימה בהמשך היום הרצאה ו הנחייה בנושא תאורת תאטרון, לתלמידי המגמה מ יא' ויב', לקראת הפקות הבגרות. הסדנאות הועברה ע"י מעצבת התאורה מירב סדלינסקי.

לצפיה בתמונות מהסדנה


בחודש פברואר 2015 ניגשו תלמידי מגמת התאטרון לבגרות המעשית בהפקה תאטרונית

המחזות שהועלו –
" אדם" / יהושוע סובול,
"המקרה המוזר של הכלב" / סיימון סטיבנס ע"פ ספרו של מארק האדון ובתרגום דניאל אפרת.

מצורפות את התכניות למזכרת

תוכניה "אדם" – חלק 1

תוכניה "אדם" חלק 2

תוכניה "המקרה המוזר של הכלב"

לגלרית התמונות