הורים ותלמידים יקרים,

"ישראל עולה כיתה", כך מכונה הרפורמה בבחינות הבגרות, רפורמה עליה למדנו כולנו מהעיתונים. צר לי, אך בשלב זה אינני יודעת יותר מכם בנושא. פנינו גם למפקח בית הספר, אני מאמינה שבקרוב תהיינה תשובות.

כמו כן, אני מעדכנת אתכם בהחלטת משרד החינוך ועיריית תל אביב לגבי יום המרתון המתקיים בעיר תל אביב.

 " ב- 28.2, יתקיים מרתון בעיר תל אביב. על פי החלטת משרד החינוך ועיריית תל אביב ביום זה לא יתקיימו לימודים בעיר. יום הלימודים יוחזר ביום ג', ה- 22.4, יום האחרון של חופשת הפסח, במתכונת של יום ו'". מצ"ב מסמכים נלווים בעניין, לידיעתכם ולהיערכותכם בהתאם.

להלן עדכון לגבי מספר אירועים, מפגשים סדנאות שהתקיימו בבית הספר בשבועיים האחרונים:

  • ביום א', ה- 29.12, נפגשו תלמידי תקשורת, בחטיבה עליונה, עם מוחמד בכרי, שחקן ובמאי
    הסרט השנוי במחלוקת "ג'נין ג'נין". בכרי הגיע לפגישה 3 ימים לאחר צנתור, ובכל זאת "החזיק מעמד" אל מול שאלות לא פשוטות שהפנו אליו התלמידים. המפגש חיזק את החלטת בג"צ בהקשר לפרשה זו, כשקבע: "תנו לאמת להתרועע עם השקר"  ובבטלו את איסור הקרנת הסרט לציבור הישראלי.
    למפגש הצטרפו תלמידי דיבייט משכבת ט', תלמידי תאטרון משכבת י"ב ותלמידי המבל"ל.ביום ג', ה- 31.12, יצאו  תלמידי תקשורת בחטיבה העליונה לחב' החדשות של ערוץ 2. הסיור היה מקצועי, מקיף ובחלקיו השונים מפתיע עבור התלמידים. התלמידים גילו שכל שידורי החדשות, מהמבזקים דרך שידורי הבוקר, "פגוש את העיתונות", המדורה המרכזית ומגזין שישי, משודרים מחדרון קטן אחד המצויד ב-13 מצלמות. הם למדו על הפקת החדשות מאחורי הקלעים, התנסו בקריאה מטלפרומפטר, נפגשו עם מגישי החדשות, מפיקים, נתבי תמונה ועוד.
  • ביום רביעי ה- 1.1, התקיימה הרצאה בנושא הזדקנות העור לתלמידי העתודה המדעית בשכבות י', י"א, י"ב.. הרצאה היא חלק מפרויקט שבית הספר התחיל עם האגודה למלחמה בסרטן. במסגרת הפרויקט יפגשו התלמידים עם חוקרים מהשורה הראשונה של מחלת הסרטן, ישמעו הרצאות בבית הספר ויבקרו במחלקת מחקר מחלת הסרטן באוניברסיטת תל אביב ובבית החולים איכלוב. תלמיד אחד או שניים מכיתה י'  שימצאו ראויים, יבחרו לעבוד עם אחד החוקרים במהלך השנתיים הבאות ולהגיש עבודת גמר בתחום המחקר.
  • בשבועיים האחרונים, יצאו תלמידי החינוך המיוחד לטורניר קט רגל: ב- 18.12,יצאו תלמידי ח'3, וב- 1.1, יצאו תלמידי ז'3 לטורניר. בשני המקרים, זכו התלמידים במקום השני והמכובד ואנו גאים בהם.
  • ביום רביעי ה- 1.1, התקיים ערב לפתיחת עונת הרובוטיקה תשע"ד. הערב,  שאורגן ע"י התלמידים, היה מסוג הערבים שלאחריהם אני חוזרת מאושרת וגאה בנוער שלנו. למי מכם שאינו מכיר- פרויקט הרובוטיקה, מיסודו של ארגון first, ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח, שייעודו עידוד בני נוער לעסוק במדע וטכנולוגיה. השנה, נשתתף בפעם הרביעית בפרויקט רובוטיקה: קבוצה של תלמידים משכבות י'-י"ב ופרחי רובוטיקה מכיתות ז'-ט'  יתמודדו עם אתגר הקמה ומיתוג של קבוצה, גיוס משאבים, הגדרת אסטרטגיה, תכנון, בניה ותכנות הרובוט, תוך שמירה על חוקים ולוחות זמנים המוכתבים מראש לכל הקבוצות. זו החוויה הקרובה ביותר ל"עולם ההייטק האמיתי". בשנה שעברה זכינו במקום השני בתחרות הארצית. (הנכם מוזמנים לקרוא יותר על הפרויקט באתר)
  • ביום שני ה- 6.1 וביום רביעי ה- 8.1, חשפנו בפני תלמידי שכבה ט', את מקצועות הבחירה. הילדים שמעו ממני הרצאה בת שעה וחצי על מבנה תעודת הבגרות, אופן חישוב הציונים, תוכנית הלימודים בכיתה י' ומקצועות הבחירה. לאחר מכן עברו התלמידים שיעורים בכל מקצועות הבחירה. מתוך סיורים שערכתי בכיתות במהלך היומיים האלו, ומתוך תגובות של תלמידים והורים אני מאמינה, שיומיים אלו היו יעילים, תכליתיים, משמעותיים ואין לי ספק שיאפשרו לתלמידים לעשות בחירה מושכלת יותר. בשלב זה עצרנו את התהליך בגין הרפורמה בבחינות בגרות, נעדכן בהמשך.
  • ביום שישי ה- 10.1, התקיים כמו בכל יום שישי מפגש דיבייט בו תלמידות כתה י"א חונכות תלמידות כתה ט' לקראת התחרות. מכיוון שאני לא נמצאת בדרך כלל ביום שישי בבית הספר, לא יצא לי לפגוש את הקבוצה. ביום שישי האחרון לאחר השיווק, עליתי לחדר המורים ופגשתי קבוצה של 10 תלמידים חלקם מ- ט' וחלקם מי"ב יושבים ללמוד יחד ומשוחחים באנגלית על נושאים שונים. האמת, חזרתי הביתה עם שיר קטן בלב- הלוואי ותהה זו סנונית ראשונה (גם ברובוטיקה יש חניכה) בשיתופי פעולה בהם תלמידים בוגרים חונכים תלמידים צעירים.
  • ביום שישי ה- 10.1, התקיימו סדנאות מגדר בשכבה ט'. את הסדנאות העבירה חברה בשם: "מכנה משותף", ומטרתן הייתה להעלות את השיח המגדרי  לקראת בחירת מקצוע הבחירה בכיתה י'. הסדנאות היו מרתקות ומוצלחות במיוחד ואני מקווה שיובילו תלמידים לבחור מקצוע מתוך ענין וזיקה ולא מהמקום המגדרי הבא לא אחת לידי ביטוי בבחירתם.

שבוע טוב לכולם, לימור.