"וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח…"

מידי שנה בעודנו מסבים סביב שולחן החג, אנו קוראים יחד עם משפחתנו את סיפורו של חג הפסח – חג החרות.

חרות הינה מושג מופשט שנתפס לרוב כמבטא העדר אילוצים ואפשרויות פעולה בלתי מוגבלות. שאלת החרות נוגעת לתחומים רבים בחיי האדם בהם התחום הפילוסופי, הפוליטי-מדיני, החברתי, הפסיכולוגי ועוד. פילוסופים רבים עסקו בשאלה ונראה לי כי אין  כמעט אדם שלא התעסק בה במודע או שלא במודע, גם תלמידי שכבה י"ב, בחרו השנה לקשט את בית הספר כבית כלא ולהתחפש לאסירים כאילו מערכת החינוך היא זו שגזלה את חירותם.

אין מתאים יותר מחג זה כדי לשאול את עצמנו: האם אנו מתנהגים כרצוננו, או נסחפים אחר הגל האחרון השוטף אותנו? האם אנו מביעים דעה אישית או אולי מאמצים את הדעה האחרונה ששמענו? האם חיינו נקבעים לפי נורמות מוסריות? לפי נורמות חברתיות? האם אנו אכן בני-חורין?

אני מוצאת שפרט לעובדת לידתנו שאיננה בידינו, כל דבר שאנו עושים בחיינו נעשה מתוך בחירה, כמאמרו של רבי עקיבא במסכת אבות "הכל צפוי והרשות נתונה".

ומה היא חירות אם לא החופש לבחור בה?

את דרכי האישית והחינוכית מלווה האמונה כי חרות היא תוצר של מחויבות. החרות להיות מוסיקאי, רקדן, ספורטאי, או מצטיין בכל תחום שהוא: כתלמיד, כמורה כהורה, תלויה במחויבותנו להתמיד, להתאמן, ללמוד, ולהשקיע. חרות האדם, חרות המחשבה, חופש הביטוי, חופש הדת… תלויים אף הם במחויבותנו לפעול ולטפח השקפת עולם ואורח חיים הנסמכים על אהבת אדם, וכיבודו תוך שמירה על דרך ארץ וסובלנות וכמובן שאיפה לשלום.

האחריות שאנו לוקחים על עצמינו, כל אחד מאתנו בפרט וכחברה בכלל, היא זו המאפשרת לנו להוציא אל הפועל את מחויבותנו ולהשיג את חרותינו.

חג חירות שמח וחופשה נעימה.

עוד בעדכון השבועי:

תלמידי שכבה ח' בלמידה מבוססת מקום בשיעורי אנגלית
סיורי "הכר את עירי" לתלמידי כיתות ו' מבתיה"ס המזינים
מופע סיום לסדנאות "הזמנה לכתיבה"
יום המעשים הטובים
תלמידי חט"ב בסמינר תקשורת בנורדייה
ערב הורים ותלמידים לכיתה ט/2בנושא הגדה של פסח
בית מדרש לתלמידי שכבה י'
הרצאה מטעם צה"ל בנושא העתודה האקדמית
תלמידי מגמת הביולוגיה בשכבה י"א בסיור בשבע טחנות
תלמידי מגמת כימיה בשכבת י"א לסיור לימודי באוניברסיטת בר אילן
נציגי שכבת ז' בטקס הוקרה של האגודה למלחמה בסרטן

לקריאת העדכון המלא (קובץ pdf)

חג שמח ושבוע טוב,

לימור